Kimberly-Clark Türkiye Müşteri Hizmetleri ve Lojistik Müdürü
Nihan Çardaklı ile Tedarik Zinciri Yönetimine Dair


Tedarik Zincirinin ve Başarının temelinde İstikrar, İşinin ehli ekip Ve elinizdeki kaynakları efektif kullanmak var.
12 yıl gibi uzun bir süre Kimberly-Clark Türkiye Tedarik Zinciri organizasyonunun her kademesinde görev yapan Kimberly-Clark Türkiye Müşteri Hizmetleri ve Lojistik Müdürü Sayın Nihan Çardaklı ile Lojistik ve Depolama operasyonlarına dair konuştuk. Çardaklı; 2017 Kimberly-Clark Türkiye Müşteri Hizmetleri ve Lojistik organizasyonu için belirlenen hedefler doğrultusunda kararlı bir şekilde ilerlediklerini belirtti.
Kimberly-Clark Türkiye Müşteri Hizmetleri ve Lojistik Operasyonu Nasıl Bir Yapıya Sahip?
Her şirketin veya organizasyonun hedefleri vardır, bu hedeflere ulaşmak için, öncelikle bu hedeflere aynı kararlılıkla yaklaşan bir ekibin-takımın varlığı gerekmektedir.Bu önkoşulu, birbirine bağlı bir ekip olarak yerine getirdiğimizi söyleyebilirim.

Kimberly-Clark müşterilerine ve tüketicilerine sunmuş olduğu ürünler ve hizmetlerle  kalite standartlarını oluşturmuş bir şirket. Kimberly-Clark standartlarından ödün vermemek ve kalitenin günden güne artarak devam etmesi için  lojistik depo operasyonlarımızı kendimiz yönetmeyi tercih ediyoruz.
Müşteri Hizmetleri ve Lojistik operasyonlarının entegre yönetimi, siparişten nakite  her konuda tüm süreçleri kontrol edebilmemizi ve müşteri memnuniyetini yakından takip edebilmemizi sağlıyor.
Müşterinizle temas kurduğunuz her alanda tüm süreçlere hakim olabiliyorsunuz. Onların memnuniyetini artıracak çalışmaları da doğru planlıyor; daha düşük maliyetler ve zaman tasarrufu ile verimlilik sağlayabiliyorsunuz.



FMCG sektörü lojistik operasyonlarında -Sipariş Planlama, Nakliye planlama, Depo Yönetimi (mal kabul, yerleştirme, toplama, hazırlama, yükleme, adres sistemi vs.), Nakliye Yönetimi, Araç Takip vs.- hızlı karar verme ve aksiyon alma zorunluluğunun bu işin temelini oluşturduğunu düşündüğümüzde, lojistik depo operasyonları kendimizin yönetmesi bizi hem maliyet hem de verimlilik anlamında istediğimiz noktaya taşıyor.


Kimberly-Clark Türkiye’de gerçekleştirdiğiniz önemli projeler ve verimlilik uygulamalarınızdan bahsedermisiniz?

Depolama ve  Nakliye Planlama süreçlerimizde verimlilik ve maliyet avantajı sağlamak adına WMS algoritmalarımızı tamamı ile operasyonumuza özgü hale getirerek; süreç konsolidasyonu ve golden zone projemizi hayata geçirerek hem zamandan hem de işgücünden tasarruf sağladık. 
Ayıca Palet tedarikçimiz Palex ile kurduğumuz işbirliği ve projelendirdiğimiz iş modelimiz ile, palet yönetimi ve lojistikteki harcamalarımızı ciddi oranda azaltarak markalarımızın rekabet gücünü arttırdık. Ekonomik dalgalanmaların ve kur etkilerinin oldukça sert görüldüğü bu günlerde bile işimizi yakından takip ediyor olmanın verdiği avantajla 2017 yılına ve sonrasına umutla baktığımızı söyleyebilirim.
Bunun yanında bir süredir gündemimizde olan, lojistik merkezimizi taşıma projesini de 2017 yılının ikinci çeyreğinde gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Bu proje neticesinde depolama standartlarımızı en üst seviyeye çekerken aynı zamanda uzun dönemli hizmet alımı anlamında istikrar ve operasyonel verimliliği artıracağımızı düşünüyoruz.   


Kimberly-Clark  gibi dünya markalarını bünyesinde barındıran ve küresel lider konumda olan firmaların 3PL tedarikçilerinden beklentisi nedir?


Lojistik depo operasyonunu kendimizin yönetmesi sebebi ile aslında Kimberly-Clark olarak 3PL tedarikçimizden en temel beklentimizin hızlı karar ve aksiyon alabilecek bir yapıya sahip olması, müşteri odaklı düşünmesi ve tüm iletişimin şeffaflık içinde ilerlemesi diyebilirim.  Soruyu, operasyonlarının tamamını outsource eden firmaların lojistik firmasından beklentileri nedir şeklinde sorsaydınız, zamanında mal kabul ve sevkiyat,performans kriterlerine %100 uyum ile kesintisiz bilgi akışı gibi çeşitli başlıkların da az önceki kriterlere eklenmesinde fayda olacağını  söyleyebilirdim. Günün sonunda lojistik sektöründe tercih edilebilirliği arttırmanın temeli müşterinin beklentisini net olarak anlayarak buna hızlı cevap vermek ve bunu bir istikrar içerisinde sürdürmekten geçiyor.

Sn Nihan Çardaklıya Logistics Magazine olarak keyifli sohbeti için teşekkürlerimizi sunuyor;
Başarılarının devamını diliyoruz. 



Comments

Popular posts from this blog

NETLOG & PALEX İŞBİRLİĞİ

Logistic Magazine Sosyal Medya ve Sektörel Haber Platformu Röportaj