Logistic Magazine Sosyal Medya ve Sektörel Haber Platformu Röportaj
Businnes Turk Channel: Cüneyt bey merhaba, bize kısaca Sektörel
tecrübenizden ve kendinizden bahseder misiniz?
Cüneyt Kozluca: 1977 İzmit Doğumluğum Kocaeli Üniversitesi Fen ve
Edebiyat Fakültesi Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü Mezunuyum. Eski
Profesyonel basketbolcu ve Yüzme Antrenörüyüm. Lojistik sektörü ile yolum 2004
yılında kesişti diyebilirim. Çalışma hayatım ise uzun yıllara dayanmakla
birlikte yaklaşık 13 sene Sektörün içinde FMCG ürün guruplarını barındıran çok
uluslu global firmalara depolama hizmetleri alanlarında servis sağlayan, 3PL
bir firmanın FMCG operasyonlarında yöneticilik yaptım.
Akabinde yaklaşık 4 sene öncesinde de FMCG sektörünün önde gelen
global bir firmasında Lojistik Hizmet alan taraftayım; 3PL 4PL tedarikçi yönetiminin
yanı sıra Sipariş Planlama, Depo ve Envanter Yönetimi, Yurt İçi Nakliye,
dolaylı olarak ta Katma Değerli Hizmetler ve Antrepo operasyonlarını
yönetiyorum.
Businnes Turk Channel: Yer aldığınız sektörde mutlaka birçok
zorlukla karşılaşmışsınızdır. Yer aldığınız sektörde karşılaşılabilecek
zorlukları örneklendirecek olursanız?
Cüneyt Kozluca: Sektörde karşılaşılan en büyük zorluğun yoğun
ihale ve sözleşme dönemlerinin ardından birde yüksek bir volume’e sahipseniz
depo taşınma, ERP, WMS implementasyon ve yönetsel süreçlerin olduğunu
belirtebilirim.
Businnes Turk Channel: Sizce lojistik sektörü rekabet açısından ne
durumda, bize biraz bahsedebilir misiniz
Cüneyt Kozluca: “Türkiye’de faaliyet gösteren üretim ve ithalat
firmalarının büyük çoğunluğunun Lojistik Depolama ve Stok Yönetimi anlamında
sorumluluğu kendi üstüne almaktan kaçındığını söyleyebilirim. Bu sebeple
genelde 3PL firmalar üzerinden hizmet alıyorlar. Bu durum da servis
sağlayıcıları büyük bir rekabet ortamı içerisine sokuyor. Bu rekabet firmaların
teknik ve donanımsal alanlara yatırım yaparak kendi gelişimlerine olanak
tanırken lojistik sektörünün de büyük bir hızla büyüme göstermesine neden
oluyor.
Firmalar iyi bir servis sağlayıcı olmanın temel koşullarından en
önemlisinin yeterli teknik altyapıya ve insan kaynağına sahip olmakla
beraber kullandıkları uygulamalarının (Stok takibi sayım, Sipariş ve
Nakliye planlama VAS gibi hizmet sektörü için gerekli olan birçok
ihtiyacı karşılayacak farklı sistemlerle entegre olabilen yazılımlar ve
otomasyon sistemleri olduğunu biliyorlar. Bu bilinçle netice olarak ta tabiî ki
sektör içerisinde rekabet de artıyor.
Ayrıca; Bir çok servis sağlayıcı yaptıkları yatırımların yanında
karlılık ve maliyet verimliliği gibi önemli etkenleri de göz önünde
bulundurarak gelen talepleri de karşılayabilmek için dağınık yapıdan kurtulup
merkezi bölgelerde komplike hizmet vermeyi tercih ediyorlar.”
Businnes Turk Channel: Birazda günümüzün yeni trendi E-Lojistik
den bahsedecek olursak E-Lojistik nedir? E-Lojistik E-ticaret İçin Neden
önemlidir?
Cüneyt Kozluca: Aslında çok geniş bir konuya değindiniz fakat
kısaca bahsetmek gerekirse; e-ticaret sitelerinden alış veriş yapan
müşterilerin, firma tarafından taahhüt edilen zaman dilimi içinde ve güvenli
bir şekilde ürüne sahip olması ile birlikte müşteri memnuniyetinin sağlanması,
en önemli noktalardan bir olan gönderim ve teslimat işlemlerinin planlanmasını
e-lojistik olarak adlandırabiliriz.
Bu faaliyet temelde lojistik firmalarının görevidir. Fakat son
zamanlarda büyük e-ticaret firmalarının ürünlerinin depolanmasından
müşterilerine ulaştırılmasına kadar bütün aşamalarında var olmak istemesi
(ithalatçılardan yada üreticilerden ürün tedariği, ithalat süreçleri, nakliye
ve depolama süreçleri, talebe göre envanter seviyelerinin verimlilik yaratacak
seviyelerde tutulması, mal kabul, stok kontrolü, planlanlama, sipariş ve sevk
aşamalarında kontrolü sağlamak, otomasyona dayalı depo yönetim sistemleri ve
hedef sürede, doğru tüketiciye, %100 doğrulukla sipariş teslimi, takip
edilebilirlik ve tüm bu unsurların yanında en önemlisi müşterilerinde
oluşturacakları güven gibi unsurlar) yeni teknolojilerden faydalanarak,
E-Lojistik alanında büyük yatırımlar yapması, e-lojistiğin e-ticaret için
önemini açık ve net bir şekilde göstermektedir.
Businnes Turk Channel: Birazda sektörde sosyal alanda faaliyet
gösteren aslında bir arkadaş girişimi olan ve Linkedln’in en çok takipçiye
sahip kullanıcıları arasında yer alan Logistic Magazine Sektörel Haber paylaşım
Platformuna değinecek olursak; Logistics Magazin’in kurulma amacı ve misyonu
nedir?
Cüneyt Kozluca: Logistics Magazin Sektörel Haber Platformunun
kurulmasına değinecek olursam; Sizin de belirttiğiniz gibi arkadaşlarımızla
beraber yaptığımız bir sektör sohbeti sırasında beyin fırtınası sonucu ortaya
atılan bir fikir ile hayat bulmuş ve 8 ay gibi kısa bir sürece 20.000 takipçiye
ulaşan Sektörel Haber Paylaşım Platformu olmuştur.
Takipçileri arasında başta sektörün önde gelen isimleri olmak
üzere Lojistik dünyasına ilgisi olan tüm ünvan guruplarından okuyucular bulunmaktadır.
Paylaşılan sektör haberlerinin görüntülenme grafikleri, alınan pozitif yorumlar
ve destekleri ise ortaya atılan fikrin doğru yolda olduğunun en önemli
kanıtıdır.
MİSYON olarak;
Lojistik Sektöründe değer yaratan, örnek haber paylaşım platformu
olarak; Yazılı, görsel, ve dijital paylaşım alanlarında öncü olmak ve bu
konumunu korumak.
VİZYON olarak ise;
Kaliteli paylaşımları benimseyen, doğru, tarafsız ve güncel
haberler ile sektörü bilgilendiren, eğitici ve öğretici içerikli yayınlar
geliştiren ve bunları yaygınlaştıran öncü haber platformu olmak; Ve sektördeki
tüm yenilikleri takip ederek bu yeniliklerin takipçilerine ulaştırılmasını
sağlamak. Diyebiliriz.
Logistic Magazine’in web sitesi henüz yapım aşamasında çok kısa
bir zaman dilimi içinde web sitesinin de faaliyete başlaması ile birlikte
farklı ve sıra dışı organizasyonlarla da takipçileri ile buluşmayı hedefliyor.
Ayrıca; Ekipte yer alan arkadaşlarımız üniversitelerle görüşüyor
ve sektörün gelişimine katkıda bulunmak amacı ile akademik çalışmalara da imza
atmak istiyor.
Businnes Turk Channel: Lojistik sektöründe yaşanan gelişmeler,
sektörün ihtiyaç duyduğu alt yapı rekabet ve Logistic Magazine hakkında
yaptığımız söyleşide değerli vaktinizi ayırıp; Deneyimlerini bizlerle
paylaştığınız için teşekkür ediyoruz.
Comments
Post a Comment