Logistic Magazine Sosyal Medya ve Sektörel Haber Platformu Röportaj



Logistic Magazine Sosyal Medya ve Sektörel Haber Platformu kurucularından  Cüneyt Kozluca ile Lojistik Sektörüne Dair.
Businnes Turk Channel: Cüneyt bey merhaba, bize kısaca Sektörel tecrübenizden ve kendinizden bahseder misiniz?
Cüneyt Kozluca: 1977 İzmit Doğumluğum Kocaeli Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültesi Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü Mezunuyum. Eski Profesyonel basketbolcu ve Yüzme Antrenörüyüm. Lojistik sektörü ile yolum 2004 yılında kesişti diyebilirim. Çalışma hayatım ise uzun yıllara dayanmakla birlikte yaklaşık 13 sene Sektörün içinde FMCG ürün guruplarını barındıran çok uluslu global firmalara depolama hizmetleri alanlarında servis sağlayan, 3PL bir firmanın FMCG operasyonlarında yöneticilik yaptım.


Akabinde yaklaşık 4 sene öncesinde de FMCG sektörünün önde gelen global bir firmasında Lojistik Hizmet alan taraftayım; 3PL 4PL tedarikçi yönetiminin yanı sıra Sipariş Planlama, Depo ve Envanter Yönetimi, Yurt İçi Nakliye, dolaylı olarak ta Katma Değerli Hizmetler ve Antrepo operasyonlarını yönetiyorum. 


Businnes Turk Channel: Yer aldığınız sektörde mutlaka birçok zorlukla karşılaşmışsınızdır.  Yer aldığınız sektörde karşılaşılabilecek zorlukları örneklendirecek olursanız?

Cüneyt Kozluca: Sektörde karşılaşılan en büyük zorluğun yoğun ihale ve sözleşme dönemlerinin ardından birde yüksek bir volume’e sahipseniz depo taşınma, ERP, WMS implementasyon ve yönetsel süreçlerin olduğunu belirtebilirim.

Businnes Turk Channel: Sizce lojistik sektörü rekabet açısından ne durumda, bize biraz bahsedebilir misiniz

Cüneyt Kozluca: “Türkiye’de faaliyet gösteren üretim ve ithalat firmalarının büyük çoğunluğunun Lojistik Depolama ve Stok Yönetimi anlamında sorumluluğu kendi üstüne almaktan kaçındığını söyleyebilirim. Bu sebeple genelde 3PL firmalar üzerinden hizmet alıyorlar. Bu durum da servis sağlayıcıları büyük bir rekabet ortamı içerisine sokuyor. Bu rekabet firmaların teknik ve donanımsal alanlara yatırım yaparak kendi gelişimlerine olanak tanırken lojistik sektörünün de büyük bir hızla büyüme göstermesine neden oluyor.

Firmalar iyi bir servis sağlayıcı olmanın temel koşullarından en önemlisinin yeterli teknik altyapıya ve  insan kaynağına sahip olmakla beraber kullandıkları uygulamalarının (Stok takibi sayım, Sipariş ve Nakliye planlama VAS gibi hizmet sektörü için gerekli olan birçok ihtiyacı karşılayacak farklı sistemlerle entegre olabilen yazılımlar ve otomasyon sistemleri olduğunu biliyorlar. Bu bilinçle netice olarak ta tabiî ki sektör içerisinde rekabet de artıyor.

Ayrıca; Bir çok servis sağlayıcı yaptıkları yatırımların yanında karlılık ve maliyet verimliliği gibi önemli etkenleri de göz önünde bulundurarak gelen talepleri de karşılayabilmek için dağınık yapıdan kurtulup merkezi bölgelerde komplike hizmet vermeyi tercih ediyorlar.”

Businnes Turk Channel: Birazda günümüzün yeni trendi E-Lojistik den bahsedecek olursak E-Lojistik nedir? E-Lojistik E-ticaret İçin Neden önemlidir?

Cüneyt Kozluca: Aslında çok geniş bir konuya değindiniz fakat kısaca bahsetmek gerekirse; e-ticaret sitelerinden alış veriş yapan müşterilerin, firma tarafından taahhüt edilen zaman dilimi içinde ve güvenli bir şekilde ürüne sahip olması ile birlikte müşteri memnuniyetinin sağlanması, en önemli noktalardan bir olan gönderim ve teslimat işlemlerinin planlanmasını e-lojistik olarak adlandırabiliriz.

Bu faaliyet temelde lojistik firmalarının görevidir. Fakat son zamanlarda büyük e-ticaret firmalarının ürünlerinin depolanmasından müşterilerine ulaştırılmasına kadar bütün aşamalarında var olmak istemesi (ithalatçılardan yada üreticilerden ürün tedariği, ithalat süreçleri, nakliye ve depolama süreçleri, talebe göre envanter seviyelerinin verimlilik yaratacak seviyelerde tutulması, mal kabul, stok kontrolü, planlanlama, sipariş ve sevk aşamalarında kontrolü sağlamak, otomasyona dayalı depo yönetim sistemleri ve hedef sürede, doğru tüketiciye, %100 doğrulukla sipariş teslimi, takip edilebilirlik ve tüm bu unsurların yanında en önemlisi müşterilerinde oluşturacakları güven gibi unsurlar)  yeni teknolojilerden faydalanarak, E-Lojistik alanında büyük yatırımlar yapması, e-lojistiğin e-ticaret için önemini açık ve net bir şekilde göstermektedir.





Businnes Turk Channel: Birazda sektörde sosyal alanda faaliyet gösteren aslında bir arkadaş girişimi olan ve Linkedln’in en çok takipçiye sahip kullanıcıları arasında yer alan Logistic Magazine Sektörel Haber paylaşım Platformuna değinecek olursak; Logistics Magazin’in kurulma amacı ve misyonu nedir?


Cüneyt Kozluca: Logistics Magazin Sektörel Haber Platformunun kurulmasına değinecek olursam; Sizin de belirttiğiniz gibi arkadaşlarımızla beraber yaptığımız bir sektör sohbeti sırasında beyin fırtınası sonucu ortaya atılan bir fikir ile hayat bulmuş ve 8 ay gibi kısa bir sürece 20.000 takipçiye ulaşan Sektörel Haber Paylaşım Platformu olmuştur.


Takipçileri arasında başta sektörün önde gelen isimleri olmak üzere Lojistik dünyasına ilgisi olan tüm ünvan guruplarından okuyucular bulunmaktadır. Paylaşılan sektör haberlerinin görüntülenme grafikleri, alınan pozitif yorumlar ve destekleri ise ortaya atılan fikrin doğru yolda olduğunun en önemli kanıtıdır.


MİSYON olarak;

Lojistik Sektöründe değer yaratan, örnek haber paylaşım platformu olarak; Yazılı, görsel, ve dijital paylaşım alanlarında öncü olmak ve bu konumunu korumak.

VİZYON olarak ise;

Kaliteli paylaşımları benimseyen, doğru, tarafsız ve güncel haberler ile sektörü bilgilendiren, eğitici ve öğretici içerikli yayınlar geliştiren ve bunları yaygınlaştıran öncü haber platformu olmak; Ve sektördeki tüm yenilikleri takip ederek bu yeniliklerin takipçilerine ulaştırılmasını sağlamak. Diyebiliriz.

Logistic Magazine’in web sitesi henüz yapım aşamasında çok kısa bir zaman dilimi içinde web sitesinin de faaliyete başlaması ile birlikte farklı ve sıra dışı organizasyonlarla da takipçileri ile buluşmayı hedefliyor.

Ayrıca; Ekipte yer alan arkadaşlarımız üniversitelerle görüşüyor ve sektörün gelişimine katkıda bulunmak amacı ile akademik çalışmalara da imza atmak istiyor.

Businnes Turk Channel: Lojistik sektöründe yaşanan gelişmeler,  sektörün ihtiyaç duyduğu alt yapı rekabet ve Logistic Magazine hakkında yaptığımız söyleşide değerli vaktinizi ayırıp; Deneyimlerini bizlerle paylaştığınız için teşekkür ediyoruz.


Comments

Popular posts from this blog

NETLOG & PALEX İŞBİRLİĞİ